28 Haziran 2011 Salı

"İyi bir çocuk olursanız, siz de savcı olabilirsiniz"

Az önce bir arkadaşım (Anıl) "Al bunu da yaz bloguna" notuyla bir mesaj iletti telefonuma. Aynen şudur:

"Avukata savcılık yolu - Hakim ve savcı kadrosuna, avukatlık mesleğinden 300 kişi 22 Ağustos - 16 Eylül arası alınacak"

Hemen aradım kaynak sordum, "kamuhaber" diye bir servis varmış oradan mesaj gelmiş, ben Google'dan bulabilirmişim.

Basında teee Ocak ayında çıkmışmış meğer, buyrun bu Milliyet haberi: http://www.milliyet.com.tr/avukatlara-hakim-ve-savci-olma-yolu/siyaset/haberdetay/10.01.2011/1337179/default.htm

Buyrun bu da 27/06 tarihli Adalet Bakanlığı ilanı: http://ilan.memurlar.net/ilan/13971/

Özetle diyor ki, 5 yılı bitirmiş avukatlar sınavla hakim/savcı olabiliyor.

Yanılmıyorsam bu 5 yıldan sonra bir şey olabilme zaten vardı, yeni değil. Ama sınav meselesini bilmiyorum. Yani bilginiz olsun, başvurular yaklaştı, gerçekten niyetli ya da elinde tuzuyla koşacak olanımız varsa kendini hazırlasın.

Ben buna uzun uzun yazarım da halim yok. Ama güzel malzeme :)

Bu arada, bu duyurunun memurlar.net'te yayınlanmasını anlarım da, neticede bir iş ilanı. Barolar acaba nasıl yayınlayacak, ya da yayınlayacak mı, yayınlamazsa bunu sebebi ne olacak, falan filan gibi merak konularım var.

Son olarak, eğer avukatlık sınavı hayata geçerse hakim/savcılara nasıl uygulanacağı konusunda ayrıca düşünmeye davet ediyorum kendimi. Süper bir şey olur. Duruşmada karşılıklı filan olursak anında harcarım valla :)

Bir vakitler Levent Adliyesi'nde dinlediğim bir diyalogu sizinle paylaşmayı da bir borç bilirim: (Allah'ım biri beni sustursun...)

- Bazı hakimler emekli olduktan sonra avukatlık yapıyorlar ama bilmiyorlar ki avukatlığı. 30 yıl hakimlik yapmış adam. geçen gün biriyle karşılaştım, diyor ki "Ya Avukat Bey, ben sanıyordum ki avukatlar benden kararı alıp şak diye gidip parasını alıyor. Meğer ne zor işmiş."
- Geçen gün ... Ticaret'ten emekli ... Bey'i gördüm, eline almış kısa kararı, icraya koymaya çalışıyor
- Şaka yapıyosunuz?
- Hayır canım şaka maka değil, gayet ciddiyim. Gerekçelisi bile değil, resmen duruşma zaptı. Müdire hanım da tanımıyor Hakim Bey'i, nerden tanısın. Laf söyledi bir sürü.
- Hadi ya ne dedi?
- Ne desin, bununla icra olur mu bu yaşında avukatsın gibi bişeyler söyledi. Ben de gittim uyardım, müdire hanım kendisi emekli hakim diye. ama söylemiş bulundu artık.
- İyi etmiş.
*
Çok sevgiler,
Göksun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder