30 Haziran 2011 Perşembe

29.06.2011 haber özetleri :)

Bugünkü (yani az sonra dünkü olmak üzere olan) Radikal'den, bu kez sadece "cümleler halinde" bildireceğim...

Elimin altında belki bir haftalık gazete birikti, her tarafı çizik çizik. Ama ne yapayım, vaktim olsa halim halim olsa vaktim olmuyor.

- Oktay Ekşi, dün Meclis'i açarken İstiklal Marşı'nı okutmayı unutmuş.

Olsun, okumuştuk biz dün. Bilgi'nin yüksek lisans mezuniyet töreni, klasik, İstiklal Marşı ile başladı. Ben saygı duruşu da olur sanıyordum, olmadı. Sonra, diploma veren hocalardan biri kelimeleri aklımda kalmayan ulusalcı bir mesaj bildirip, bize öğrencisiyken milletvekili seçilen Türkeş Jr.'dan selam söyledi. MHP'deki jr. bu, öbürü değil.

- Bostancı'da tangolu pilatesli filan yaşayan bir aileyle, Edirne'deki bir çeribaşı ailesi 4 günlüğüne yer değiştirmiş. TRT yarışmasıymış bu.

Abi lümpenliğin dibine vursaydınız? Bunun benzerini National Geographic yapıyor, "Yerlilerle Tanışın" diye. Afrika'daki o "varlıklarına inanamadığınız" kabilelerden bir aile gelip, metropol tabir ettiğimiz şehirlerde yaşıyor bit süre. Biz de izliyoruz.

Ama bu farklı. Bu başka bir şey. Ya ben lan neyse bişey demiyorum. Gece gece halim yok. İzleyip eğleniriz artık "Hahahaha ay tenis de oynarmış, yerim seni ay şunun suratına bak canım yaaa..." diyerekten.

- Behzat Ç.'nin sezon finali de kanlı olmuş.

Hocam başıma bir iş gelmeyecekse ben Behzat Ç.'yi sevmiyorum. Polis sevdirme dizisi bu. Diyorlar efendim yok bu çok gerçekçiymiş, kötü şeyleri de görüyormuşuz. Tamam da abicim, "Yau her meslekte iyisi de var kötüsü de, bak Behzat Amirim nelerle uğraşıyo..." demiyo mu bu dizi sana? Eyvallah iyisi de vardır elbet de, vatandaşta polise karşı bir Behzat Amirim algısı yaratmıyo musun sen?

Ya gerçi, çok söyleniyorum da, düşününde bak aslında her dizi öyle. Kurtlar Vadisi derin devleti, Ezel Ramiz Dayıgiller'i, neblim her dizi birilerini sevdiriyor. E ama ben onları da seyretmiyorum ki? Bunu biraz düşüneyim ben bilemedim şimdi. Ama en nihayetinde cnbc-e candır.

- Devlet Bakanı Hayati Yazıcı, CHP'nin Meclis'e giremeyen vekiller için yasa değişikliği teklifini desteklememiş. Bu desteklemeyişini de "Murat Karayılan halen Türk vatandaşı değil mi? Hakkında hüküm de yok. Ya aday olur, seçilirse ne olacak. O zaman Meclis'e girer. Aynı şekilde Ogün Samast ve Alparslan Aslan da Meclis'e girer" diye açıklamış.

Şimdi efendim, Sayın Yazıcı  Aslan'ı hatırlatarak ulusalcı cenaha, Samast'ı hatırlatarak da daha bi sol tarafa selam çakıyor; belki hafiften buraları uyarıyor da olabilir. Zekice. Ama yetmez. Yetmez ve hayır.

Hani demokrasilerde herkes eşittir ama bazıları daha eşittir ya, biz de ileri demokrasiyiz ya, tamam da bunu bu kadar da gözümüze sokmayın be. Hadi soktunuz, gözümüze, bari kimin seçilip kimin seçilemeyeceğini de isim isim belirtin ki tam olsun. Yormayın YSK'yı filan, bak sonra işin altından kalkamıyorlar çorba oluyor her şey.

Abi bence YSK başkanıyla ÖSYM başkanı birleşip danaya girsinler. Yakışır.

- Haberal'ın avukatları, tahliye talebini reddeden heyetin çekilmesini istemiş. Çünkü Haberal bu heyetin üyelerinin de bulunduğu 9 hakime Yargıtay'da dava açmışmış ve bu hakimler tazminata mahkum olmuşmuş. Fakat çekilme talebi reddedilmişmiş. Kimin reddettiğini bilmiyorum. Ama biliyoruz ki, Türk yargısında bu işler "hem yazdım hem oynadım" usûlü işliyor.

- Oya Eronat. Başka sözüm yok bu konuda.

- Erdoğan, randevu isteyen BDP'ye "Önce yemin edin" demiş.

Lütfediyor hazret. Bunun bir yumurta-tavuk ilişkisini andırmasının, sorunun zaten yeminle ilgili olmasının, Erdoğan'ın yüzbinlerce kişinin oyunu doğrudan şahıs olarak almış kişilerle görüşmeyi şarta bağlıyor olmasının konuyla alakası yok. Lütufla alakası var.

Bir gün siz de 90 bin filan oy alırsanız, Meclis'e giremeyebilir ve Başbakan'ın "Önce akıllı ol!" fırçasını yiyebilirsiniz. Hazırlıklı olun.

-Erdoğan yine iyi, şarta bağlamış. Sayın Gül cevap bile vermemiş. Uuuu, etkilendim... İlkeli ve kararlı...

- Üstelik Erdoğan, "Ben hapis yatıp memnu haklarımı almıştım. Ama şimdi kesinleşmiş ve ödenmemiş bir cezası var" demiş. Kesinleşmiş ve ödenmemiş bir ceza dediği, Oya Eronat. 328. milletvekili.

- Çandar Ergenekon tutukluları için yazmış: "Darbecilik suçundan, yani TBMM'yi devre dışı bırakmak suçlamasıyla yargılanıyorlar. Bu tür isimleri TBMM'ye parti listesinden göndermeye kalkmanın savunulacak bir yanı var mı?" - Var diyen gidip yüzüne soğuk su çarpsın.

- İlk tutuklu muvazzaf askerimiz: Hava Kuvvetleri -Müstakbel- Komutanlığı'ndan, Harp Akademileri -Tutuklu- Komutanlığı'na geçiş yapan Org. Bilgin Balanlı. Hayırlı olsun. Askeriye'nin en güvenilen kurum olması bir ironiydi evet, fakat şu durumda AKP'nin yüzde elli alması da daha makul değil. Malum derinliğin biri gitti öbürü geldi, ne anladık derseniz, ben anlamadım pas geçiyorum.

- Kim Marketler Zinciri'nde artık ev kadınlarının yaptıkları reçel ve benzeri "ev yapımı" ürünler satılacakmış. Gerçekten iyi bir girişim, fakat Tarım Bakanlığı iznini filan nasıl çözecekler? Bizim bir komşu abla yapıyordu evinde, sipariş üzerine. Marketlere satamamıştı, bu izin mizin işleri yüzünden. Bunları nasıl yapıyor, yoksa yapmıyorlar da kadınları mı kandırıyorlar? Elini kolunu sallayan gidip "Aha reçel yaptım bunu da sat" diyebiliyorsa o iş yaş hocam. El emeğine saygımız sonsuz ama yok, almam ben.

- Çalışan kadın hızlı tüketmiş. "Çalışan kadının yemek yapmaya fırsatı yok. Çalışmayana göre çalışan kadın hızlı tüketime yüzde 20 daha fazla harcıyor." (Cümle düşüklüğü Radikal'a aittir.)

Benden bahsediyorlar. Hızlı tüketim dediği de, vapurdaki tost veya Pegasus'taki sandviç.

- 2000 km. menzilli füzesi olan İran, "Daha uzun menzilli füzeler yapabilecek teknolojiye sahibiz ama ihtiyacımız yok" demiş.

En azından dünyaya demokrasi getirmiyor. "Kıroyum ama füze bende."

- Yine İran, füze programının batı ülkelerini kaygılandırmasını sevindirici bulmuş.

Tatooine'in neresi olduğu belli oldu. Tahranmış.

- Hala İran, uzaya fare, kaplumbağa ve solucandan sonra bu kez maymun gönderecekmiş.

Hah, bir tık sonra insana geçiyoruz. Elbet bir gün İran da anlayacaktı... RIP Darwin.

*
İyi geceler :)
Göksun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder