8 Mayıs 2011 Pazar

kısa çalışmayı tanıktan öğrenen iş hakimi

Geçen gün yine İstanbul içindeki bir iş mahkemesindeyiz, yine işçi vekiliyiz. İşe iade davası, davalı tanıkları dinlenecek. Hakime hanım soruyor:

- Peki işyerinde ekonomik sıkıntı var mıydı gerçekten?
- Vardı, biz de zaten kısa çalışma yapıyorduk.
- Nasıl yani az mi çalışıyordunuz, işler mi azalmıştı?
- İşler azalmıştı, şirket iyi durumda değildi, biz de o yüzden kısa çalışma yapıyorduk.

Diğer tanık:

- İşyerinde başka işten çıkarılanlar da oldu mu?
- Oldu, zaten biz de kısa çalışma yapıyorduk.
- Ya bu kısa çalışma nedir ben bilmiyorum onu?
- Yarım gün çalışıyorduk, sonra işten çıkıyoduk.
- Yani işveren fesih mi yapıyordu? (Ne dediğini tam hatırlamıyorum ama yemin ederim fesihle ilişkilendirdi ilk başta.)
sizi çalıştırmıyor muydu?
- Yok, sadece yarım gün çalışıyoduk, işten çıkmıyoduk.
- Yani ücret ödemiyor muydu işveren?
- Paramızı gidip PTT'den alıyorduk, işverenden almıyorduk.
- Bu kısa çalışma nedir, diğer tanık da söyledi ama ben bilmiyorum onu?

Kalakaldım, ama zaten o arada davalı vekili "Efendim izin verirseniz ben analtayım" diye anlatmaya başladı. Fakat hakim hala "fesih yapmıyor yani?" diye soruyor. "Yok" dedi avukat hanım, "fesih değil. Devletin ekonomik kriz sebebiyle kısa bi süre sağladığı bi imkan."

Acaba duruşmadan sonra "Neymiş ki bu..." diye okumuş mudur... Gerçi, görev yaptığı adliyenin yargı bölgesinde pek çok kobi var, kısa çalışmadan faydalanmış ve sonra krizi bahane edip fesih yapmış davalıları illa ki vardır. Ama ye denk gelmedi, ya pek ilgilenmedi, ya da artık bilemiyorum ne oldu...

Tanık beyanlarına beyan yazarken kısa çalışmayı da anlatayım bari, sevaptır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder