4 Mayıs 2011 Çarşamba

"Av. Göksun Gökçe Göndermez duruşmaya katılmadı. Tiz azledile."

uyap.gov.tr'den göreselini aradım ama bulamadım. Lakin bunu paylaşmam lazım:

UYAP bir tür gözetleme aparatı gibi gelmiştir bana. Doğru mu düşünüyorum bilmiyorum, benimki bir his şimdilik. Fakat şu "fasilite" iyiymiş gerçekten: vatandaşı avukatından bilgilendirme şeysi.

Gebze'de bir duruşma salonunun kapısında gördüm. Davanız hakkında bilgi almak istiyorsunuz diyelim ki. Bunu da, olması gerektiği gibi, avukatınızı arayarak yapmk istemiyorsunuz, çünkü malum, biz avukat milletine pek güven olmaz. Telefonda size elli saat anlatacağımız hiçbir şey, UYAP'tan gelen iki kelimelik bilgi kadar değer ifade etmeyecektir.

Neyse dosya numaranızı yazıp yolluyorsunuz bir telefon numarasına, size diyor ki "Av. Göksun Gökçe Göndermez 05/05/2011 tarihli duruşmaya katılmamıştır."

Burdan sonrasını tahayyül edemiyorum. Ama tanıtım afişinde aynen bu yazıyordu. Aman diyeyim duruşma kaçırmayın, size de çıkabilir. Hakimin gelip gelmemesi önemli değil. Bilirkişi raporu bekleniyor da olabilir. Her şeyi geçtim davayı uzatmak için bir hamle bile olabilir. Ama işte, olmayacak. O duruşmaya girilecek. Yoksa UYAP sizi müvekkile anında ispiyonlar, ondan sonra anlat derdini...

Büyük küçük, tüm biraderler izliyor bizi.

2 yorum:

  1. İyi avukatları rahatsız edebilir ama çok önemli davalarda bir mahkemeye girmeyen avukatın 6 aylık tutuklu kalma süresi daha eklemek demek olduğunu bilince iyi bir sistem bence..

    YanıtlaSil
  2. Ya özür dilerim ben yorumlarıma hiç bakmadığım için ("nasıl olsa hiç olmuyor" diye :) ) daha şimdi gördüm...

    Avukatın duruşmaya girmemesinin makul bir sebebi yoksa, bu zaten her durumda disiplin cezası gerektirir. O kadar önemli bir davayı müvekkilin kendisi de ciddiyetle takip etmelidir ve avukat sebepsiz yere gelmiyorsa baroya şikayet etmelidir. Fakat blogda anlattığım sistemi uygun bulmuyorum. Bir avukat olarak, mesleki anlamda girmeye gerek görmediğim hatta girmemeyi daha faydalı bulduğum bir duruşmaya sırf müvekkil beni izliyor diye girmek zorunda hissetmemeliyim kendimi. Bu mesleği bağımsızlığa aykırı çünkü. Çok sevgiler :)

    YanıtlaSil