16 Aralık 2010 Perşembe

peki ya travestiler?

Arkadaşlar bişey sorucam müsaitseniz,

Travestiler ve transeksüeller, gözaltı/tutukluluk sürecinde nerede tutuluyorlar?

Az önce stajyer arkadaş bugün girdiği bir ağır ceza duruşmasını anlattı da, sanıklardan biri tutuklu bir travestiymiş. Duruşma sonrası savcı stajyerlere dönüp, bu tür sanıkların nerede tutulduğunu sorunca çocuklar kalakalmışlar tabi :) Savcının dediği, travestilerin ayrı bir koğuşunun olduğu yönünde. Ama bana inandırıcı gelmedi.

Bilgisi olan var mıdır? Eğer erkeklerle birlikte tutuluyorlarsa adımı derhal Lambda'ya yazdırıyorum.

Teşekkürler,
Göksun.
*
Merhaba Goksun,

Bununla ilgili bir Tuzuk var ve bu Tuzugun 69.maddesinin (e) bendine gore digerlerinden ayri odalarda kalmalarinin saglanmasi gerekiyor.Asagidaki adresten bulabilirsin Tuzugu.

Arin
http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/26907.html

*
Arin Abi teşekkür ederim,

Bu sefer kendim araştırmamıştım itiraf ediyorum :) Düzenleme olması iyi bişey tabi de, uygulama nasıl? Olabildiğince nazik ifade etmeye çalışıyorum ama başaramayabilirim, bu vatandaşların ne olduklarına nasıl karar veriyorlar?

Bu soruyu muziplik olsun diye sormuyorum vallahi, bir ara eşcinsel olduğu için askere gitmek istemeyenlerden ilişki esnasında çekilmiş fotoğraf istendiğini okumuştum. "Bir ara" dediğim, 10 yıldan fazla oluyor. Bir şey değişti mi, bilmiyorum.

Göksun.

*
Sevgili Göksun,

Sorunu anlayamadım!!!Ne olduklarına nasıl karar veriyorlar derken neyi anlatmaya çalışıyorsun?

Eşcinsellik, bir cinsel tercihtir.Bunun dışında erkekse erkektir bayansa da bayandır, bu hususun cinsiyetle bir alaksı yoktur.Bunun dışında karar verilecek bir şeyi kast ediyorsan onu açıkça yazarsan sevinirim...Kıvanç
 
*
Peki Kıvanççım :)

Bu tabii ki bir cinsel tercihtir. Dediğimin bununla alakası yok.

"Bu vatandaşların ne olduklarına nasıl karar veriyorlar" derken, kendi verdikleri karardan değil, onları koğuşlara yerleştirecek olanların kararından bahsediyordum.

Bu kararı verecek olanlar mesela, "Madem eşcinselsin, hemcinsinle ilişkiye girerken çekilmiş fotoğraflarını getir" diyebiliyorlar. Yıllar önce okuduğum şey, bu talebin yöneltildiği bir eşcinselle yapılmış olan röportajdı. Sonradan video istendiği de olmuş. Şimdi neler oluyor diye merak içindeyim.

İyi akşamlar,

Göksun.
*
Rica ederim Goksun.Senin paylasimlarina karsi borcumu hala odeyemedim.

Gercekten de escinsel kogusu var.Ancak buraya yerlestirilenleri nasil tespit ettikleri konusunda benim de ayrintili bilgim yok.Beyan esas aliniyor diye tahmin ediyorum.Yani vicdani redle ilgili uygulamadan farkli oldugunu tahmin ediyorum cunku vicdani redle ilgili o vahim uygulamadaki amac kisinin gercekten escinsel olduguna dair dogruyu soyleyip soylemedigini tespitti.Ama burada durum farkli.Kisinin gercegi soyleyip soylememesinin burada onemi yok.Neticede herkes hemcinsiyle ya da ayni cinsel yonelimdeki kisilerle kalmak isteyeceginden dogruyu arastirma gibi bir dertleri olacagini sanmiyorum.

Gecenlerde Radikal'de acikli bir haber vardi.Konuyla birebir iliskili olmasa da aklima geldi.Adres asagida:

http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?aType=RadikalDetay&VersionID=63353&Date=01.12.2010&ArticleID=1030905

Arin
*
Merhaba tekrar,

Bunu Lambda İstanbul'a soracağım, acaba neler oluyor. En iyi onlar bilir.

Sevgiler - az sonra yeni bir haber ve yeni sorularla karşınızda oluciim,

Göksun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder