16 Aralık 2010 Perşembe

Adalet Akademisi Örtmen Yönetmeliği

Merhaba arkadaşlar,

Bu Adalet Akademisi meselesi eskidi, teee 2008 seçimlerinden önce konuşuyorduk biliyorum. Bu Akademi'ye karşı herhangi bir yerden herhangi bir müracaat vs var mı bilmiyorum, konuya da hakim değilim zaten. Belki bunları çok konuşmuş da olabiliriz yani.

Bugünkü RG'de, TAA Öğretim Elemanları ve Çalışanları hakkında bir yönetmelik var. İsmi bayağı uzun, yazma üşendim. Linki şudur: http://rega.basbakanlik.gov.tr/main.aspx?home=http://rega.basbakanlik.gov.tr/eskiler/2010/12/20101216.htm&main=http://rega.basbakanlik.gov.tr/eskiler/2010/12/20101216.htm

Akademinin hakim, savcı, avukat, noter ve adliye personelinin tümüne birden yönelik olduğu açık. Fakat örtmenlerimizin neden hep yüksek yargıdan olması gerektiğini anlamadım!? Öyle düzenlenmiş - pardon tam olarak öyle değilmiş bir daha baktım. Yüksek hakimleri kendi başkanlıkları seçiylor, bir de noterler var tabi ki. Noterler, benim bin kere dairesine gidip bir kere yerinde görmediğim insan grubu, bana meslek öğretecek. Pöeh diyorum izninizle. Çok istiyorlarsa Sayın Abdullah Gül'e hocalık yapabilirler, noterlik vasfını pekiştirmek maksatlı.

Yalnız bir de şöyle bişey var, "alanında uzman diğer kişiler" olarak da araştırmacı ve danışman olarak görevlendirilebiliyormuşuz. "Alanında uzman diğer kişi." - bildiğin yeminli mali müşavir, olmadı teknik bilirkişi. O da, araştırmacı olarak. Yanlış olmasın.

Ben adliye koridorları alanında hiç de fena değilimdir mesela, katiplerle - genelde- çok güzel anlaşırım. Hangi adliyenin orada ne yenir bilirim filan. Hangi hakim yetki belgesine vekalet harcı istiyor sayarım. Uzmanlığımı alıp avukatlara adliye pratiği, hakim ve savcılara da avukatlara nasıl davranılacağı konusunda ders vermeye talibim. Noterlere ise en baştan başlamak gerekecek, onunla uğraşamicam. "Bak bu bir dosya, en alta vekaleti koyarsın..."

Neyse benim uçağım kalkıyor. Size sevgi ve saygılarımı sunuyorum.

Göksun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder