27 Eylül 2011 Salı

Girişte aranmayalım elbet de, adliyenin içinde n'apıcaz?

Ya bu aranma meselesi artık rüyama filan girmeye başladı. Rüyamda annem ve babamla meydan gibi bir yerdeyiz, aynı rüyada hem İngiltere'de hem de İstanbul'da olabildiğim için meydanın yerinden emin değilim. Bir nümayiş var, konuyu hatırlamıyorum. Polisler herkesi arıyor, biz kimliklerimizi gösterip kendimi aratmıyoruz.

Burada enteresan olan şu, ben o kalabalıktan "anı olsun" diye pimi çekilmemiş bir el bombasını alıp çantama atıvermişim. Çantamda el bombasıyla dolaşıyorum. Sırf anı olsun diye.

Neyse aranmadan meydana giriyorum girmesine ama "Ne olur ne olmaz, üstümde bomba olduğu bilinirse anı diye aldığımı kimseye anlatamam, avukatın aranmaması da tamamen hayal olur, dur ben şu bombadan kurtuluvereyim..." diye düşünüyorum. Çaktırmadan, pimini de çekmeden, denize atıveriyorum bombayı.

Rüyamda "Bomba taşıyorum ben ya! Nası ya! Hemen bundan kurtulmam lazım!" diye değil de, "Şimdi bu bulunursa, avukatın aranmayacağını daha sittin sene anlatamayız..." diye düşünmüş olmam takdire şayan. Bilinçaltımla gurur duyuyorum.

Yalnız aranma konusunda bizim asıl noktamız "avukatın anlam ve önemi" ise, aranma dışında başka saçmalıklar da var hayatımızda. Şu hareketin, üstümüzün aranmasından daha anlamlı olduğunu bana kim söyleyebilir:

Kadıköy çocuk mahkemesindeyim. Vekalet sunmuşum, dosyadan fotokopi alacağım. Dosyayı bana vermemelerine de itiraz etmeyeceğim, mübaşirle gidip mübaşirle döneceğim.

Mübaşir kalemde olmasına rağmen "barodan birini isteyelim" dedi, aradı bir yerleri. İki dakika sonra gelen "biri", çaycının en fazla 15 yaşındaki çırağı. Üstünde "İsmail Abi" kreasyonundan bir yelek ve boynunda papyon...

En fazla. 15. Papyon. Ama dosyayı ben götüremiyorum.

Ben o adliyeye kimlik göstermeden girsem ne fayda, içeride iplenmiyorum ki? (Böyle diyorum diye sanılmasın ki ben aranmak istiyorum ve eylemleri anlamsız buluyorum. Aksine, eylemler son derece gerekli ve anlamlı. Fakat işte böyle şeyler de var.)

Dur bakalım bu gece istihareye yatayım, bu konuda ne göreceğim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder