23 Şubat 2011 Çarşamba

Sosyal "Güvenlik" (!) sistemi: Hiç olmasa daha iyi.

Merhaba,

Öncelikle, SG Hukuku'nun bu kadar karmaşık ve anlaşılmaz olması insanda dağa çıkma hissi uyandırıyor, bunu daha önce de söylemiş olabilirim. Devletin vatandaşına yardım sağlaması nasıl bu kadar zor olabilir kardeşim, nasıl yani ya? Son günlerdeki en sevdiğim aforizmam: Herhangi bir devlette yaşayarak nasıl anarşist olunmaz ki? Adam -mesela- iş kazası geçirecek de bi de bu mevzuatla prosedürle uğraşacak... Elimde bir dava var, adamcağızın 3 parmağı gitmiş, SGK diyor ki maluliyet %11. Nası ya. Adamcağız sorup duruyor "Dava ne zaman biter" diye, "Ya işte itiraz edicez daha, bir rapor daha gelecek, sonra kusur ve tazminat için bilirkişi, tabi davalı onlara itiraz eder, ek rapor, derken işte 2012 Aralık'ta belki..." diye anlatamıyorum ki. Bu neden bu kadar zor anlamıyorum. Devletimiz bölünmez bütünlüğünü koruyadursun...

Neyse ben şu Torba Kanun garabetini okurken Avukatlık Kanunu'nda iki değişikliğe rastladım. (Daha çok da olabilir ama ben bu ikisini görebildim o kalabalığın içinde) Buyrun:

MADDE 194- 23/6/1965 tarihli ve 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanununun 24 üncü maddesinin ikinci fıkrasından sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkra eklenmiştir.“1136 sayılı Avukatlık Kanununda avukatlık büroları ve hukuk büroları ile ilgili düzenleme yapılıncaya kadar meskenlerdeki avukatlık ve hukuk büroları faaliyetlerine devam ederler. Bu süre, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren iki yıldır. Bu hüküm 3568 sayılı Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanununda ilgili düzenleme yapılıncaya kadar meslek mensupları tarafından açılan bürolar hakkında da uygulanır.”

MADDE 195- 19/3/1969 tarihli ve 1136 sayılı Avukatlık Kanununun 27 nci maddesinin ikinci fıkrasının son cümlesinden önce gelmek üzere aşağıdaki cümleler eklenmiştir.“Her yıl yenilenen vekâlet pulu bedeline ayrıca yüzde beş oranında ilave yapılır. Bu suretle elde edilecek kaynak avukat stajyerlerinin genel sağlık sigortası primlerinin ödenmesinde kullanılır. Kaynağın yetersizliği durumunda staj kredi fonundan aktarım yapılarak prim ödemesi yapılır. Bu primler Türkiye Barolar Birliği tarafından ödenir.”*


Eğer Torba Kanun'daki iş ve sg hukuku değişikliklerini gösteren bir çalışmanız var ise, allahınızı/karmanızı/herhangi bir şeyinizi severseniz paylaşın. Valla kapatıp gidip Bodrum'a yerleşicem o olacak. Bende de çok güzel bir Yeni Borçlar Kanunu'nda İş Sözleşmesi gibi bi çalışma var elinizin artığı, karşılığında onu gönderirim.

Çok sinirliyim çok. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı olmaya karar vermiştim bir ara, sistemi yok etmek için. Sonra vazgeçtim. Çünkü bu sistem şey gibi, 2001 A Space Oddysey'deki o kırmızı gözlü makine gibi.

Allam yareppim ya.

Göksun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder