14 Kasım 2010 Pazar

Resmi Gazete 14 Kasım 2010

Resmiyet dünyasında olan bitenler...

Dünkünü yazdım, yeni hukuk fakültesi meselesi. Mis gibi yepyeni bir hukuk fakültemiz daha oluyor. İstanbul Şehir Üniversitesi'ne de hukuk fakültesi kurulmasına karar verilmiş. Ben bu üniversitenin gerçek anlamda bir üniversite olduğunu bile bilmiyordum; birtakım uzmanlık dallarının eğitimin verildiği şimdilerde adına "modern" eğitim tekniklerinin kullanıldığı böyle hani "yüksek lise" gibi bir şey canlanıyordu gözümde. Meğer cidden üniversiteymiş. Ve üstelik hukuk fakültesi de olacakmış. Daha da üstelik,meğer bu üniversite muhafazakarların kendi "Bilgi Üniversitesi" projesiymiş. Bak sen...

Bugünküler:

Türkiye Rusya arasında bir enerji işbirliği vs gibi bir hadiseler vardı ya... Nükleer santral meselesi. İşte onunla ilgili olduğunu düşündüğüm anlaşma uygun bulunmuş. Şu şekilde: " 6 Ağustos 2009 tarihinde Ankara’da imzalanan “Nükleer Enerjinin Barışçıl Amaçlarla Kullanımına Dair Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Rusya Federasyonu Hükümeti Arasında İşbirliği Anlaşması”nın onaylanması uygun bulunmuştur."

Sonracıma, Piri Reis Üniversitesi diye bir üniversite varmış İstanbul'da meğer, Tuzla'da bir arazinin bu okul için acele kamulaştırılması kararı çıkmış. Ne okulu biliyorum ne araziyi, fakat acele kamulaştırma diyince aklıma güzel şeyler gelmiyor. Acaba kimdir nedir bu PRÜ'cüler, nereyi acele kamulaştırmışlardır, arazi nasıldır nerededir, orada ne olup ne bitmiştir, merak içindeyim.

Bir de, Deniz Alacaklarına İlişkin Gemilerin Sigortalandırılması ve Denetlenmesi Hakkında Yönetmelik yayınlanmış, 01.07.2011'de yürürlüğe girecekmiş. Hükümlerini incelemedim ama deniz işi yapanlar için önemli bir haber gibi geldi bana.

En son gelişmelerle karşınızda olmak üzere,
Göksun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder