14 Haziran 2013 Cuma

Sağlık Bakanlığı hekimlerin peşinde!

Biraz önce Twitter'da, Sağlık Bakanlığı'nın İstanbul Tabip Odası'na gönderdiği yazı paylaşıldı. Buyrun:



Benim de aklıma, nacizane, üzerine vazife olmayan bir avukat olarak başka türlü sorular geldi. Bakanlığımızın affına sığınarak şu şekilde belirtmek istiyorum - sorular elbette artırılabilir, bunlar ilk anda çıkanlar:

1. Gezi Parkı eyleminin yasadışı olduğuna ilişkin dayanağınız nedir? Bu hareket anayasal hak kullanımı değil midir?

2. Eğer yasadışı eylemciler var ise, bunun tespiti nasıl yapılmaktadır? Bu konuda yargı kararı gerekmez mi?

3. Yaşam hakkının korunması, tek tek devletlerin anayasalarından da öte, doğrudan canlı olmakla ilgili bir temel hak değil midir?

4. Hekimlerin hastaları arasında ayrım yapabilmesi düşüncesinin temelinde yatan fikir nedir?

5. Gönüllü hekimlerin kendilerine gelen hastaları nasıl bir ayrıma tutmasını uygun görürdünüz?

6. Hasta bilgilerinin tarafınızla paylaşma zorunluluğunun sebebi ve dayanağı nedir?

Saygılarımla.
Av. Göksun Gökçe Göndermez

(İşbu yazı, İstanbul Eczacı Odası'nın avukatı tarafından fakat vekaleten değil asaleten yazılmıştır. Vekil sıfatıyla yazılacak olan yazılar için yönetim kurulu kararı gerekmektedir.)

*
Güncelleme:

Cuma günü arkadaşımız Av. Engin İsmail Köse, bakanlığa fakslanmak üzere aşağıdaki metni gönderdi bana. Biraz düzenledim, yani asıl yazanı değilse de editörü benim. Duyurmaya çalıştık, Katılımcı Avukatlar mail grubu, Twitter ve Facebook üzerinden o gün mesai bitimine kadar 55 imza toplayabildik. Saat 16:50 gibi de faksı gönderdim.

Sonradan isim eklemek isteyenler çok oldu fakat bundan sonra bireysel gönderilmesi daha uygun olur. Bakanlığın faksı: 0312 341 10 13

Faks göndermek istemeyenler için change.org'da açılmış imza kampanyası: http://www.change.org/petitions/gezipark%C4%B1-direni%C5%9Finde-yaral%C4%B1lar%C4%B1-tedavi-eden-doktorumadokunma-muezzinogludr?utm_campaign=signature_receipt&utm_medium=email&utm_source=share_petition

Ve işte o metin:

(Pardon, imzaların sadece bir kısmını almışım, tekrar ekleyemedim kusura bakmayın.)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder