29 Mayıs 2012 Salı

"Bakanıma söyledim"


Ben "Allah'ım, Tayyip Erdoğan böyle konuşurken, kendi partisinin kadınlarından da mı utanmıyor; hadi o utanmadı, partinin kadınları hala nasıl başbakanı savunabiliyorlar, ya nasıl bir insanlıktan çıkmışlık bu..." diye okuduklarıma inanamazken, başbakanın son beyanı geldi. "Kürtajla ilgili yasayı hazırlıyoruz."

İlgili haberi okudum, şöyle başlıyor: "Bakanıma söyledim, kürtajla ilgili yasayı hazırlıyoruz"

Buradaki bakanın hangisi olduğu belirtilmemiş ama imar ve şehircilik bakanı olduğunu sanmıyorum.

Fatma Şahin artık benim için, siyasetçi ya da bir kadın değildir.
Kendi iradesi olan biri de değildir.
Bakanlık mevkiini dolduran biri, hiç değildir.

Fatma Şahin, sadece ve sadece, "bakanıma söyledim" ifadesinde geçen, "başbakanın dediğini yapmakla görevli kişi" olmaktan ibarettir.

Başbakanın, iyelik ekini bu kadar rahat kullanabildiği, iş sipariş ettiği, bu siparişler üzerinde söz hakkı olmayan ki olsa bile bu sözü sorulmayan biridir. Başbakanın tak diye istediği işe şak diye başlayan insan tipinin, bu sefer sivil olanıdır.

Ama acıklı olanı şu ki, bu giriştiği iş, çok "kadınca" bir şey.
Bunu başbakan ya da başka muhtelif bakanlar anlamayabilirdi.
Bir erkek yapsaydı, söver sayar, "Erkek zihniyeti abi..." diyerek bu zihniyetle savaşabilirdik.

Fakat bu sefer karşımızda bir "kadın" var. Bizim anne olmaya dair tüm korkularımızı, çekincelerimizi, doğum korkumuzu, aile baskımızı, namus derdimizi, bizi sevdiğini sandığımız adamların hamile kaldığımızı duyunca basıp gitmesini, hamilelik depresyonumuzu, bizi hamile bırakanla zorla evlendirilmemizi, anne olmanın ağırlığı altında ezilmeye hazır olmadığımızı... Bileceğini, bilmese de anlayacağını, anlamasa da tahmin edebileceğini düşünmek istediğimiz bir "kadın" var.

Ve bu "kadın" yani sayın bakan Fatma Şahin, bu empatinin e'sini kurmayı bırak, kendisi için "bakanıma söyledim" gibi bir ifade kullanılmasını bile sindirebiliyor.

Yo dostum, bu kadarı çok fazla ağır.

Sayın bakan Fatma Şahin, siz bir siyasetçi olarak pek çok şeyden vazgeçmiş olabilirsiniz.
Fakat ben kendi bedenim üzerindeki hakkımdan vazgeçemem.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder