18 Ocak 2012 Çarşamba

Kalkın, yürüyoruz.

Şimdiye kadarki neredeyse bütün eylemlerde, ya işyerimden ayrılamazdım, ya ailem filan buradaydı, ya bir şeylerdi... Hep "iyi çocuk olma" dayatması münasebetiyle, demek ki yeteri kadar kötü bir çocuk olamadığım için, hep dışarıdan takip ettim.

Ama artık nasıl bittiyse içimdeki iyilik, nasıl bunaldıysam bu ülkeden ve bu ülkede hukukla uğraşmaktan, bundan sonra iş-güç çok da fifi. Zaten aylarca işsiz kaldığım oldu, yine kalırım. Cemaatçilerle mi çalışmadım, demokratlığı kendinden menkul kapitalistlerin elinde mi sürünmedim, plazalarda ergen bunalımlarına mı girmedim... Atarlıyım lan, bu yürüyüş benim hiçbir işsel bunalımımdan daha önemsiz değil. Hem zaten artık neyse ki buna uygun bir yerde çalışıyorum.

Bu karar neden utançtır?

Örgütlü suç, kitap yazmak, o kitabı basmamak, durakta otobüs beklerken poşu takmış olmak, parasız eğitim pankartı açmak, ya da bir HES eyleminde kalp krizinden ölmek gibi şeylerdir.

Ama topluca düşünülüp organize olunan bir eylemle insan öldürmek, yo dostum, örgüt bu değil. Çünkü örgüt adam öldürmez. Kitap yazar. Onu da basmaz, öyle bırakır.

İşte bu karar, bize gösterdiği şey bu olduğu için bir utançtır.

Valilik'in bile yanına çağırıp "kendine mukayet ol" dediği bir adamın sokak ortasında öldürülmesinin, 3-5 çapulcunun işi olarak görülebildiğini gözümüze soktuğu için utançtır.

Biz sağ kalanlara "Eğer kendini bana sevdirmezsen, seni yol ortasında öldürtür, sonra o adamla birlikte poz verir, akabinde de kendisini bir güzel aklarım. şimdi defol git gözüm görmesin seni" denmiş olduğu için utançtır.

Öldürülen belki Türk olsaydı yargılamanın seyri değişir miydi bilmiyorum. Ama bu karar, sağda solda "ne hepimiz Ermeniyiz'i lan, Türk'üm ben, o kadar şehit verilirken neredeydiniz" diyen sığ zihniyetlerden yana göründüğü için utançtır. Bu arada ben etnisiteye inanmayan bir Ermeniyim son 5 yıldır. Kimi zaman da Kürt oluyorum. Ortaya karışık takılıyorum öyle.

Bu saydıklarımın artık gizlenmeye bile ihtiyaç duyulmaması, "Ben yazdım ben oynuyorum, noolmuş!" diye işleyen yargı, "Lan tamam yedik bi halt bari sıvamayalım" denecek kadar bile hukuki ve siyasi ahlak kalmamış olması, hasılı, hiçbirimizin ama hiçbirimizin, bireysel olarak ya da topluca, devletin keyfinden üstün olmadığımızın bir daha tartışmaya yer bırakmayacak şekilde ortaya konmuş olması - işte bunlar, utancın sözlük karşılığıdır.

Biz mezarı bile olmayan kayıplarımızı arayaduralım... "Hayır intihar etmedi, işkencede öldü" diye savcı kapıları aşındıralım... "Hayır PKK değil kontrgerilla öldürdü" derken hapislere düşelim...

İşte bu sefer, ne kayıp, ne intihar, ne işkence, ne PKK, ne kontrgerilla... Sokak ortasında. gözümüzün önünde. Her gün geçtiğimiz yerde, her gün geçtiğimiz saatte ve her gün gördüğümüz insan.

Lan bari kaçırıp "Fidyeciler öldürdü" deseydiniz lan.

Bahane bulmaya bile tenezzül etmiyorsunuz anasını satim, sonra efendim TCK'da 301 var...
Sizin bu yaptıklarınızı alt alta sıralayıp hakkınızda 301'den suç duyurusunda bulunsak, yedi ceddiniz çıkamaz o zindanlardan.

Zira halkı kin ve düşmanlığa, sizden daha çok, kim tahrik edebilir?

1 yorum:

  1. Xavi Gerad Jude Am. Aiicco Sigorta plc temsilcisi. Biz 3% geri ödeme oraninda kredi sunuyoruz. Bu (CEO) e-posta adresine bizimle irtibata ilgilenen varsa: xavigeradloanfirm@yahoo.com
    Sadece Aiicco sigorta plc izin alir 20 yas üzeri edin.
    Bireysel Krediler Yatirim.
    Isletme Kredileri Yatirim.
    Konsolidasyon Kredi.
    Insaat Krediler.
    Bir veya ödeme yasindaki seçin.
    Plan kapsaminda aylik ve yillik ödemeler arasinda seçim yapin.
    Esnek kredi kosullari.
    Yil 5000 8000.000.00 Euro kadar kredi yok.
    Firmamiz Güvenilir, Verimli, hizli ve dinamik bir islemdir. Bize bugün.SR GERAD JUDE Yatirim plc: Yanitlar Isim gönderilmesi gerekmektedir. E-posta: xavigeradloanfirm@yahoo.com

    YanıtlaSil