24 Aralık 2011 Cumartesi

82 Anayasası neyinize yetmiyor olm, TBB yapsa daha mı iyi?

Ya ben geçenlerde bayağı ciddi ciddi Anayasa okuyup çalıştım tamam mı. Bildiğin, açtım önüme abi, her maddeyi tekeeer teker okudum.

2002'den beri hukuk okurum, bunu ilk defa yaptım. O da, yine yapmazdım muhtemelen de, lazım oldu. Anayasa hakkında görüş sunacakmışız, aha dedim, "burda soruları ben sorarım."

Şimdi efendim hepimiz az çok neler olup bittiği hakkında bir fikir sahibiyizdir. İşte nedir, bu Anayasa darbe anayasasıdır, sivil anayasa istiyoruz, anayasa herkesin olsun, falan filan... Güzel şeyler bunlar. Yalnız çok rica ediyorum, Anayasa'yı bi alın okuyun. Harbi okuyun. Durumun sizin sağdan soldan duyarak öğrendiklerinizden çok daha vahim olduğunu kendiniz görün. Bu Anayasa varken bizim nasıl hala internet kullanabildiğimize kendiniz şaşırın. Daha da bir şey demiyorum.

Sen hiç zabıt katiplerini düşündün mü Züleyha? Ben 82'yi okurken düşündüm.

Katipler, malum, zabıtlarda kullanılan belli kalıplar için kısayol kullanırlar. Misal "davacı vekiline tanık ücreti ve davetiye giderini yatırması için 20 gün kesin süre verilmesine, kesin süreye uymadığı takdirde tanık dinletme hakkından vazgeçmiş sayılacağının ihtarına (ihtarat yapıldı)" yazması gerekiyorsa (atıyorum) "tdvc" gibi bir kısayol yazar, gerisi gelir zaten.

Bizim 82'nin katipleri kesin böyle bir şeyin hayalini kurmuşlardır bunu yazarken. Açın okuyun. her maddede fiks: "Devletin ülkesi ve milletiyle bölünmez bütünlüğü." Sanki 43 sayfa boyunca sırf bu yazıyormuş da diğer ifadeleri aralara sıkıştırmışlar gibi. (Times new roman 10 puntoyla şimdi 43, o zaman ne kadardı bilmiyorum.)

Yalnız bunu ilk harfleriyle kısaltınca "dümbb" oluyor. Allahtan o zaman bilgisayar, word, kısayol filan gibi şeyler yokmuş.

Okumaya devam ediyoruz. Bu okuma neticesinde uzun bir metin çıkardım ama eksik oldu, zira olağanüstü hal, sıkıyönetim, değiştirilemez maddeler... gibi konulara girmedim. Bizim Oda için yapılan bir çalışmaydı, ona göre davrandım. Hazırladığım metni de bilahare eklerim buralara.

Her neyse işte, kimi maddeleri okurken bizim TBB ne demiş diye merak edip bir de ona bakıyorum tamam mı. Bunlar te 2007'de bir şeyler hazırlayıp sunmuşlar, nasıl enteresan olmuş...

Kamu kurumu niteliğindeki meslek odalarına ilişkin mevcut 135. maddeyi güzel değiştirmiş, beğendim.

Toplantı ve gösteri yürüyüşlerine ilişkin 34. maddede demokratikleşme adına hiçbir şey yok, e yani dedim, koskoca barolar birliğiyim diyorsun, yaptığın bu mudur?

Ama çalışma hürriyeti maddesi beni benden aldı. En bayıldığımız Anayasamız olan 82'nin "çalışma hürriyeti" başlıklı maddesi aynen şöyle:

"Çalışma, herkesin hakkı ve ödevidir.
Devlet, çalışanların hayat seviyesini yükseltmek, çalışma hayatını geliştirmek için çalışanları ve işsizleri korumak, çalışmayı desteklemek, işsizliği önlemeye elverişli ekonomik bir ortam yaratmak ve çalışma barışını sağlamak için gerekli tedbirleri alır"

Düzgün görünüyor. Evet.

Birliğimiz ise bu maddeye "bu özgürlükler kamu yararı ve genel ahlâk amacıyla sınırlanabilir." eklenmesini uygun görmüş. Evet.

"Ters" yapmıyoruz olm, çalışıyoruz lan. senin için, devletine vergi vermek için. onu da mı istemiyorsun.

Ben daha sana ne diyeyim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder